islam73
Uzman Onbaşı
Bu konuda açık bir nas / ayet veya hadis olmamakla birlikte, İslâm’ın genel prensiplerine göre, Hz. Âdem (as)’den önce cinlere peygamber gönderilmesi, cinlerin de insanlarla birlikte imtihana tâbi tutulmuş olmasının bir gereği olarak görülmektedir.
Örneğin,
Yine,
Hz. Adem (as)’den sonra, cin elçileri insan olan elçilerin elçileridir. Alimlerin büyük çoğunluğunu görüşü budur. Buna göre, Hz. Adem (as)’den önce doğrudan cinlerden elçilerin olması gerekmektedir. Çünkü,
Örneğin,
“Cinleri ve insanları ancak bana kulluk etsinler diye yarattım.”(Zariyat, 51/56)
mealindeki ayette, cinlerin de insanlar gibi imtihana tabi tutulduğunu göstermektedir.
“'Cehennemi cinlerden ve insanlardan bir kısmıyla dolduracağım.' hükmü kesinleşmiştir.”(Secde,32/13)
ayeti, cinlerin de cezaya çarpılacağını göstermektedir. “'Cehennemi cinlerden ve insanlardan bir kısmıyla dolduracağım.' hükmü kesinleşmiştir.”(Secde,32/13)
Yine,
“Ey cin ve insanlar topluluğu! İçinizden size âyetlerimi anlatan ve bu gününüzle karşılaşacağınızı bildirerek sizi uyaran peygamberler gelmedi mi?”(Enam, 6/130)
mealindeki ayette cinlerin de gelen elçilerden sorulacağını göstermektedir.
Hz. Adem (as)’den sonra, cin elçileri insan olan elçilerin elçileridir. Alimlerin büyük çoğunluğunu görüşü budur. Buna göre, Hz. Adem (as)’den önce doğrudan cinlerden elçilerin olması gerekmektedir. Çünkü,
"Biz bir peygamber göndermedikçe kimseye azap edecek değiliz."(İsra, 17/15)
mealindeki ayette açıkça ifade edildiği gibi, elçiler olmadan sorumluluk olmaz.